משולש הזהב בהקמה וניהול עסק

הקמה וניהול עסק כוללים מרכיבים רבים המושתתים ונגזרים משלושה נושאים מהותיים:
1. הלקוח
2. סל המוצרים
3. המיתוג
הלקוח:

במרבית המקרים המניע המרכזי שלנו להקמת העסק הוא רגשי, דחף פנימי להקים עסק בתחום שקרוב לליבנו. מי שאוהב את תחום הקולינריה ירצה לפתוח עסק כדוגמת מעדניה, מסעדה , בית קפה וכו'. מי שמתחבר לעולם הילדים ירצה להקים עסק כדוגמת חוגי העשרה, ריפוי ועיסוק, גן ילדים וכו'.

יזמים אלו יודעים היטב כיצד העסק שלהם יראה ומה סל המוצרים שהם יציעו ללקוחותיהם….. אבל, האם בשלב הזה הם יודעים מי לקוחותיהם?
הקמת העסק היא לא רק לצורך מימוש צורך אישי אלא בעיקר (גם אם לא מדברים על זה) היא כדי להרוויח כסף, וכסף מגיע מהלקוחות.
לכן בשלב הראשון של הקמת העסק והגדרת המהות של העסק יש להתמקד קודם כל בניתוח הלקוחות ולבצע עבודת מחקר מקיפה על מנת להבין היטב את צרכי הלקוחות- מיקוד בלקוח (גיאוגרפי, דמוגרפי, סוציו גרפי, התנהגות הצרכן ועוד) יסייע להבין את צרכי הלקוח ולבנות עבורו את סל המוצרים בעל התועלת המרבית ביותר עבורו.
סל המוצרים:
לאחר שהגדרנו את הלקוחות ניתן לחזור ולבדוק האם סל המוצרים שתכננו אכן עונה על צרכי הלקוחות שלנו. בין היתר צריך להגדיר את סוג המוצר, מגוון, כמות, ניהול חיי מדף וכו'.
חשוב לשים לב כי על סל המוצרים לתת מענה לדרישות הלקוחות ולא לגחמות האישיות שלנו…. תזכרו, לא אתם אלה שצורכים את המוצרים .
המיתוג:
מיתוג העסק בנוי קודם כל העבודה שביצעתם בתחילת הדרך- מיקוד לקוחות וסל מוצרים.
המיתוג בעיקרו מבוסס על שני אלמנטים – ויזואלי ומילולי .
בחלק המילולי יש לשלב את חזון העסק , התועלות ללקוח, אילו רגשות מניעים את הלקוח בהחלטתו לרכוש את המוצר, מה הבידול של העסק/מוצר אל מול הלקוחות וכו'.
החלק הוויזואלי -תמונה שווה אלף מילים.
במרכזו של חלק זה נמצא הלוגו, המזהה הבולט והראשון של העסק שלנו. הגדרת הצבעים המאפיינים את העסק, תמונות וכדו' שיבואו לידי ביטוי באביזרים ובכלי ההפצה שיוגדרו בהמשך תהליך העבודה.

שלושת המרכיבים הללו תלויים אחד בשני וחשוב לחזור ולבדוק אותם מדי תקופה מוגדרת (תלוי בסוג העסק) אחרת … תקראו את המאמר שפרסמתי בנושא " האם הצלחות העבר מבטיחות כישלון בעתיד? "
רק לאחר הגדרת משולש הזהב ניתן להמשיך ולהתייחס לשאר המרכיבים כגון:
מדיניות מחירים, אסטרטגיית השיווק הנגזרת מעבודת המיתוג, תוכנית השיווק הכוללת את אמצעי השיווק הרלוונטיים, אסטרטגיית המכירה ועוד ועוד….

בהצלחה.

By | 2016-11-20T16:06:55+00:00 ספטמבר 15th, 2014|כללי|0 Comments

About the Author:

Leave A Comment